Archive for 2012-11-15

Blommor på MH

Hittills har jag inte tagit med fotografier i min blogg. Nu ska jag i alla fall dela med mig lite av den nya fina blomningen här på Mukkunni Hill. Följande är ett urval som normalt växer på de mycket torra stenhällarna, men som nu bjuder på skönt liv.

Jag vet inte vad blommorna heter, men jag kanske kan få lite bistånd från min Almogranne Ingrid och någon annan. Här kommer paraden som den är.

1. Jag börjar med en riktigt rikligt förekommande blomma

Den förekommer med både i lila och vita blommor

Hibiskusen är välkänd men för vacker att utesluta

2. Den gulblommande busken kryper utåt vägen…

…och bildar en ogenomtränglig djungel

Ymnigheten gör den vacker och den luktar gott

3. Vi har många kaktusarter. Den här blomman är min favorit

Tempelträdsblomman kan kanske konkurrera. Nej, egentligen inte

4. En något obetydlig stenpartiblomma. Gullig!

5. Inte vanlig, ganska obetydlig

6. Ymnigheten gör den vacker på stenhällarna

Och jag avslutar med en helt vanlig bouganvilla.

Ja vad heter nu de sex blommor som jag har numrerat?

2012-11-15 at 07:15 3 kommentarer


Arkiv