Motorcykel upp i bergen

2013-11-09 at 12:04 Lämna en kommentar

Nejdå, filmteamet varken dök upp eller hörde av sig igen. De deklinerade i tysthet. Det var lika så gott.

Istället satt jag under gårdagen med Google Earth och Google Map och planerade en motorcykelresa uppåt bergen under dagen.

Nu under tidig morgontimme kör jag först över till Ponmudivägen och viker därifrån av uppemot bergen mot teplantagen Bonacaud, som jag faktiskt inte besökt sedan 1980-talet. Det var i samband med bestigningen av Agastyamalatoppen. Vi var ett svenskgäng som startade före gryningen från Bonacaud, och vi gick ett helt dygn innan vi nästa morgon anlände till ett Forest Guesthouse i Tamil Nadu.

Under nattvandringen hade jag två pantrar efter mig under någon kilometer i mörkret. Jag kan ännu se synen av de två par lysande ögon, som gnistrade i pannlampans sken.

Numera blir det inga sådana äventyrligheter, Nu ska jag närmast kolla få se om det finns möjlighet att den här vägen, som visserligen bara kallas trail, med motorcykel ta mig över bergen till den andra sidan in i Tamil Nadudelstaten.

Jag får säkert anledning att återkomma om det i morgondagens blogg.

Entry filed under: Uncategorized. Tags: .

Filminspelning eller inte Bonacaud eller Bonakkad

Kommentera

Trackback this post  |  Subscribe to the comments via RSS Feed


november 2013
M T O T F L S
« Okt   Dec »
 123
45678910
11121314151617
18192021222324
252627282930  

