Skönheten Agastyamala till beskådande

2013-11-14 at 02:53 Lämna en kommentar

Efter förra dygnets regnväder är det nu en klar och vacker morgon.

För första gången under den här vistelsen kan jag nu under morgonen se bergstoppen Agastyamala vackert resa sig 30 km öster om Mukkunni Hill 1900 m.ö.h. med sin vulkanliknande topp i den långa bergskedjan Western Ghats södra del. Jag beundrar dess skönhet från vårt hus varje gång väderleken tillåter att den vackra toppen framträder.

Samtidigt ger den även ett frestande behag, då jag vet vilken möda det är att ta sig upp på toppen. Sedan är det bara att inse, att jag inte kommer att göra det under min återstående livstid.

Tornuggleparet har nu fått sina tre ungar flygga. Varje kväll strax efter skymningen börjar deras nattliga träningspass att förstärka flygkapaciteten. Det är liv och rörelse då de fladdrar med sina stora vingar och känner sig för hur vingarna fungerar i luftmassan. Det är ett livets under att det fungerar.

Idag ska jag med mina gäster iväg till Indiens sydspets Kunnyakumari, som ligger åtta mil med bil sydost om Mukkunni Hill. Det är säkert närmare tio år sedan jag var där senast, så det är kanske dags för ett återbesök.

Entry filed under: Uncategorized.

Ny Google bild över MHill NH 7 – Stort vägprojekt från söder till norr

Kommentera

Trackback this post  |  Subscribe to the comments via RSS Feed


november 2013
M T O T F L S
« Okt   Dec »
 123
45678910
11121314151617
18192021222324
252627282930  

