Filmen Kadhaveedu

2013-11-16 at 06:06 Lämna en kommentar

Igår lämnade mina gäster från New Delhi med 48-timmarståget från T’puram. De blev väldigt nöjda med sin tvåveckorsvistelse i Kerala, och det har varit trevligt att ha dom omkring mig under några dagar i T’purams omgivningar. Det hinner gå många år mellan gångerna, då vi har tillfälle att ses.

Nu på morronsidan ringde de från senaste filmteamet, att de vill göra inspelningen i vårt hus under nästa vecka. Jag har emellertid förlorat intresset och förtroendet för dom, och jag bad dom vänta tills Geetha kommer tillbaka i december. Samtidigt kan jag förstå deras dilemma att få ihop rätt skådespelarteam vid rätt tillfälle, men det får bli deras bekymmer. Dom fick sin chans, som de försummade.

I samband med avresan av Delhigästerna hade jag planerat att gå och se filmen ”Kadhaveedu”, som delvis  har spelats in på Mukkunni Hill tidigare i år. Den visades 28 gånger under sju dagar på Kribabiografen inne i T’puram, men torsdag blev tyvärr sista tillfället. Förargligt att jag missade det. Jag blev en dag försen att se filmen. Nu fick jag nöja mig med att se en bildsvit på Internet, där ett 50-tal bilder är tagna på Mukkunni Hill.

Tyvärr blev filmen ett ekonomiskt bakslag enligt biografföreståndaren. Biografen fick bara 2000 besökare under de sju dagarna, vilket ger 71 besökare per visning, och vid sista visningen kom bara cirka 15 personer.

Entry filed under: Uncategorized. Tags: .

NH 7 – Stort vägprojekt från söder till norr Mastodontmotorvägsprojekt i Indien och Kina

Kommentera

Trackback this post  |  Subscribe to the comments via RSS Feed


november 2013
M T O T F L S
« Okt   Dec »
 123
45678910
11121314151617
18192021222324
252627282930  

