Dessa återkommande strejkdagar

2013-11-19 at 05:03 Lämna en kommentar

I och med idag har jag varit här på Mukkunni Hill under de första fyra veckorna av min vistelse. Sedan dröjer det tre veckor till innan Geetha kommer.

Igår hade vi en av dessa ständigt återkommande mera allmänna strejkdagar, och stenbrottsdriften var nerlagd under dagen. Förra veckan hade vi en dag med lastbilsstrejk. Då var det lite lugnare på vägarna och inte minst trafiken upp till stenbrotten kring Mukkunni Hill.

Det innebar att även stenbrottsrestaurangen, där jag varje dag förutom söndagar får min lunch ifrån, var stängd igår. Geethas mor ringde då och sa, att hon skickar upp en annan lunch till mig, och det är verkligen omtänksamt av henne. Folk i min omgivning låter mig inte svälta här uppe, och jag gillar ju den lokala hemgjorda maten.

Nu för tiden går det egentligen nästan lika bra att leda hembygdsföreningens styrelsemöte från Mukkunni Hill som att fysiskt sitta med i Siljansnäs sockenstuga. Skype är ett alldeles utmärkt hjälpmedel att hålla i de kontakter som behövs.

Gårdagens styrelsemöte var inget undantag. Visserligen var jag inte uppkopplad under mötet, vilket även det går bra vid behov, men jag kunde göra de förberedelser som jag ansåg nödvändiga med hjälp av Skype och mejl.

Ur den synpunkten spelar det inte så stor roll, om jag sitter i Almo eller på Mukkunni Hill.

Entry filed under: Uncategorized.

NH47:an Djuren omkring oss

Kommentera

Trackback this post  |  Subscribe to the comments via RSS Feed


november 2013
M T O T F L S
« Okt   Dec »
 123
45678910
11121314151617
18192021222324
252627282930  

