Gustafs- och Ystadskorv

2013-11-21 at 06:17 Lämna en kommentar

Varje gång jag åker ner till Kerala tar jag med några matiga favoriter för att ibland sätta lite extra lyx på tillvaron.

Det innebär några matjessillburkar, ett par Kalles kaviar, lite Leksands knäckebröd och en bit Gustafskorv.

Den här gången fick Gustafskorven stanna hos Maina i Malmö, där det inte går att köpa den korven. Istället valde jag ut en skånsk favorit Ystadskorven, som fick följa med ner till Kerala.

Här har jag upptäckt att den korven är en riktig höjdare med sin härliga röksmak. Tillsammans med den lokala väl(över-)rökta mozzarellan från Kodais Dairy Farms förhöjdes dess aromatiska och delikata kvaliteer ytterligare. Det har nu blivit min favoritfrukostmat i små dagliga portioner efter min rejälare tallrik med havregrynsgröt.

Men lika god som Gustafskorven kan den ju inte bli.

Entry filed under: Uncategorized.

Djuren omkring oss Glassigt

Kommentera

Trackback this post  |  Subscribe to the comments via RSS Feed


november 2013
M T O T F L S
« Okt   Dec »
 123
45678910
11121314151617
18192021222324
252627282930  

