Ordentligt skyfall

2013-11-26 at 03:56 Lämna en kommentar

Väderleksutsikterna slog fel redan igår kväll. Det var redan då det senare förväntade stora skyfallet kom.

Regnet vräkte ner riktigt ordentligt samtidigt som åskan knallade och mullrade intensivt omkring mig. En blixt gick in i huset så att det fräste i de elektriska ledningarna. Jag hoppas nu att den inte förorsakade någon allvarligare skada.

Givetvis försvann elektriciteten till huset.Då jag gick och lade mig hade den ännu inte återvänt, och strömmen är fortfarande inte tillbaka nu under morgonen.

Den här gången var jag snällare mot Blacky, och jag lät henne vara inne i huset under de värsta knallarna. Hon såg verkligen nöjd och uppskattande ut, där hon lade sig ner under ett bord.

Förargligt, men min klimatstation fungerade inte under det intensiva regnet, men det bör ha kommit cirka 60 mm under timme. Jag upplevde det som under de mest intensiva regnen under juni-juli.

Jag satte på mig badbyxorna, ett par gamla utnötta sportskor och tog ett paraply. Sedan gick jag ut och tittade på hur regnet forsade äver stenhällarna och över vägarna omkring mig. Jag kunde lätt se vart det erfordrades lite merjobb med vattenavrinningen, men i stort sett såg det ganska bra ut. Det är faktiskt härligt att vada i ett tropisk skyfall med blixtarna ljungande i min omedelbara närhet. Tala om trolsk upplysning!

Jag älskar dessa monsunregn.

Entry filed under: Uncategorized.

Rejäla åskknallar Elen tillbaka

Kommentera

Trackback this post  |  Subscribe to the comments via RSS Feed


november 2013
M T O T F L S
« Okt   Dec »
 123
45678910
11121314151617
18192021222324
252627282930  

