Elen tillbaka

2013-11-27 at 03:42 Lämna en kommentar

Strömmen kom tillbaka efter närmare 20 timmar strömlöst uppe på Mukkunni Hill.

Då kom två man upp från Electricity Board och kollade. De såg att blixten hade slagit ner i närmaste stolpen intill huset, och de kunde snabbt återställa, så att jag fick tillgång till el igen.

De hade haft mycket att göra under morgonen, eftersom hela områden i min omgivning blev utslagna, och telefonerna gick varma på el-kontoret. Jag gav dubbel dricks för att de kom så snabbt som de gjorde. Den dricksen brukar löna sig bra.

Eller är det så, att jag korrumperar dom så att jag får service före andra som inte har råd att ge dricks? Det är kanske lite som skiljer mellan monetär uppskattning och korruption. Det är frågor man ständigt bollar med, då man lever i ett land med låga offentliga löner.

Jag kollade i huset, och ingenting annat var förstört under gårdagens häftiga åskväder. Baconen hann tina men har knappast blivit mindre tjänlig som föda.

Det blev i alla fall välsmakande bacon och ägg igår på ett väl upplyst middagsbord.

Entry filed under: Uncategorized.

Ordentligt skyfall Dyrare hos frisören

Kommentera

Trackback this post  |  Subscribe to the comments via RSS Feed


november 2013
M T O T F L S
« Okt   Dec »
 123
45678910
11121314151617
18192021222324
252627282930  

