Dyrare hos frisören

2013-11-28 at 06:53 Lämna en kommentar

Förra veckan gick jag och klippte mig. Priset hade ökat 20% sedan i somras, då jag var här under monsunen.

Tja, det kanske låter rätt häftigt, men ökningen innebär från fem till sex kronor (50 till 60 Rs), och en ökning av en krona känns inte precis i plånboken. Eftersom rupeen under året har förlorat 10% av sitt värde mot kronan, blir ökningen bara en femtioöring, och sådana småpengar har vi redan eliminerat bort i Sverige.

Frisören fick ingen dricks. Han är ju egen företagare och tar marknadsmässigt betalt. Men han fick vänliga uppskattande ord för utfört arbete. Det kanske är mera värt för honom än några få rupees extra?

Jag gick sedan och tog min favoritmiddag masaladosa. Jag plussade på med en vadai och en kopp kardemummate, och det kom upp i samma pris som att klippa mig.

Att sedan gå på ett fyrstjärnigt hotell och ta mig en öl med en fransk löksoppa, ja då är jag inne i en helt annan värld.

För bara detta blev jag tvungen att hosta upp hiskeliga 35 kronor, men då är jag ju uppe i lyxmiljö.

Entry filed under: Uncategorized. Tags: .

Elen tillbaka Landlinjen återställd

Kommentera

Trackback this post  |  Subscribe to the comments via RSS Feed


november 2013
M T O T F L S
« Okt   Dec »
 123
45678910
11121314151617
18192021222324
252627282930  

