Litet fynd i biblioteket

2013-11-30 at 06:44 Lämna en kommentar

I övermorgon inleds torrperioden om vi kan tro på den norska väderlekssajten.

Ströskurar kommer att komma efter det, men det har hänt tidigare att vi blivit helt utan regn under december till april, då 600 av våra gummiträd torkade bort. Det är bara att hoppas på att det inte återupprepas.

Det är intressant att gå tillbaka. Ibland bara genom att städa igenom en bokhylla, vilket jag gjorde häromdagen.

Ja, det var ju bara en enda bokhylla jag gick igenom. Biblioteket på nedervåningen är ju cirka 70 m2 med en takhöjd av 3,5 meter, så det finns många bokhyllor att gå igenom. Jag gillar då biblioteket är voluminöst, och med 250 m3 kan jag känna mig ganska tillfredsställd. Det är ett bra komplement till det tvåvåningsbibliotek, som jag har inrättat i min hölada i Almo.

Fram kom en ”bortglömd” liten häftad Kongobok på 92 sidor ”Missionen i våra hjärtan” av Krister Andersson med uppväxtbakgrund i Siljansnäs. Pär-Erik och jag hade Krister som en av våra två korrekturläsare av vår Markusbok. Med hans person och personlighet var han rätt person att kritiskt gå igenom boken.

Krister är flink med tangentbordet, och boken är flygande lättläst med intressanta bakgrundskapitel. Boken var ett trevligt fynd att hitta tillbaka till, och den gav ett förvånansvärt gott utbyte då det fanns mycket av intressant jämförelsematerial till vår Markusbok.

Dagen efter blev boken min morgonläsningslitteratur. Nu fortsätter jag med ett kapitel till om Waziristan i min nyinköpta bok ”The Thistle and the Drone”.

Men om den boken får jag nog anledning att återkomma till vid tillfälle.

Entry filed under: Uncategorized. Tags: .

Landlinjen återställd Deepu på taket

Kommentera

Trackback this post  |  Subscribe to the comments via RSS Feed


november 2013
M T O T F L S
« Okt   Dec »
 123
45678910
11121314151617
18192021222324
252627282930  

