Hela bloggandet i Word

2013-12-04 at 05:44 Lämna en kommentar

I morgon bitti klockan 06.50 landar alltså Geetha på Arlanda med ett Thaiplan från Bangkok. Hon lämnar emellertid inte Arlanda utan tar ett annat plan direkt till Helsingfors.

Mitt viktigaste syfte att blogga är att skriva till mig själv, och mina bloggar blir på sitt vis en slags dagbok som jag bevarar. Så småningom ska hela innehållet kunna sparas av Maina eller någon annan.

För att jag ska anstränga mig att skriva varje dag skriver jag publikt, så att var och en som vill kan läsa vad jag skriver. Därmed får mina bloggar inte heller innehålla något som kan såra en annan medmänniska. Genom den öppna publiciteten får jag ofta även en respons på vad jag skriver och mina ord blir därmed mera levande för mig själv.

Dessutom kan jag följa hur intressade folk är av mina bloggar genom att jag dagligen kan följa hur många genuina besökare jag har och hur många dagliga visningar bloggen har. Statistiken visar dessutom varje vecka månad och år. För varje år som går blir den statistiken roligare att följa.

Praktiskt har jag haft mycket nytta av sökmöjligheten, och var och en som öppnar min blogg kan ju använda sökknappen själv, sätta in ett eller flera ord. Hen kan då se om jag har använt mig av det specifika ordet i någon och i vilka av mina bloggar.

Nu har jag kopierat över alla mina bloggar till en wordfil, vilket dessutom får fungera som en lämplig säkerhetskopia på mina bloggar. Utrymmet den tar upp begränsar sig till 4,5 Mb, men det beror mycket på hur många bilder jag har använt mig av.

Vid sidan av mina bloggar skriver jag dessutom i vanlig ordning dagligen min dagbok på ungefär samma sätt som jag skrivit sedan 1958. Det är med penna i en årskalenderbok, och den formen av dagbok vill jag inte sluta med.

I framtiden hoppas jag att någon kommer att intressera sig för min livshistoria, och då vill jag ha en del efterlämnat. Jag saknar att ingen av mina förfäder skrev en dagbok och jag ska försöka bidra med lite mera av egen livshistoria.

Åtminstone ge chansen till att det finns något bevarat.

Entry filed under: Uncategorized.

Mainas ögonoperation Bok om kriget mot terrorismen

Kommentera

Trackback this post  |  Subscribe to the comments via RSS Feed


december 2013
M T O T F L S
« Nov   Jan »
 1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
3031  

