Nya svenskar i Varkala

2013-12-06 at 05:18 Lämna en kommentar

Geetha har kommit till Helsingfors på ett två nätters besök. Resan från Bangkok över Arlanda gick planenligt, och på Arlanda mötte inte alls det snöoväder som tidigare förutspåddes.

Jag gjorde min första shoppingeftermiddag igår. Givetvis tog jag motorcykeln. Den är flexibel i den täta trafiken och lätt att parkera. Vid ett sådant tillfälle passar min gamla rymliga Haglöfs ryggsäck bra. Den har stått sig fint sedan Gunnel och Sven-Olof lämnade den efter sig vid deras besök hos oss i Laos för många år sedan.

Stadsbesöket inleddes med säsongens för mig första femstjärniga lunch på det fina Taj-hotellet. Lunchbuffépriset är nu uppe i 130 kr, och många utbud i lyxsegmentet börjar närma sig svenska priser. Tajlunchen är emellertid en trevlig omväxling till min vanliga femkronorslunch, som jag normalt dagligen äter, även om också den är smakfull och mättande.

På varuhuset Pothys stötte jag på en svensk familj. Med anledning av deras stora kvantiteter av inköpt toalettpapper förstod jag, att de inte tillhörde de vanliga turister som kommer och går, så jag slog mig genast i samspråk.

Jodå, Pernilla och Kjell Thorin från Motala har hyrt ett litet ställe med hus och fem bungalows för uthyrning med havsläge i Varkala. De kom i september och lever högt på sin inspiration att göra något trevligt av det hela.

Det ska bli intressant att se deras inhyrda ställe ”The Village” på plats, och det är väl dags för ett besök i Varkala framöver.

Entry filed under: Uncategorized.

Bok om kriget mot terrorismen Sköna decemberdagar

Kommentera

Trackback this post  |  Subscribe to the comments via RSS Feed


december 2013
M T O T F L S
« Nov   Jan »
 1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
3031  

