Välkomnande på hundvis – kylig morgon

2013-12-12 at 04:39 Lämna en kommentar

Under gårdagen fortsatte den torra väderleken med låg luftfuktighet, och det var bara att sätta sig ner och njuta av tillvaron.

Under hela gårdagen var vi utan elektricitet därför att elektricitetsbolaget höll på med underhållsarbeten, så även det bidrog till en lugn dag, och jag kunde ta mig tid med intressant läsning ute på terrassen medan Geetha vilade.

Geetha sov med alla fönstren helöppna och vaknade först då det var lunchdags. Hon kom ut till mig och sa, att det här har vi gjort bra, eftersom vi har skapat en så härlig miljö att återkomma till.

Hon fick ett riktigt glatt och välkomnande mottagande av våra två äldre hundar Blacky och Kent. Där var det inget fel på svansföringen, och det var länge sedan jag sett sådant högt tempo i svansviftningarna.

I morse kröp temperaturen ner till 22,4 grader och jag blev tvungen att gå upp och stänga ett par fönster och dra över mig ett extra lakan då det kom några vindpustar utifrån.

Behaglig kyla!

Entry filed under: Uncategorized.

Näckrosen i blom för Geetha En vattenspindels artisteri

Kommentera

Trackback this post  |  Subscribe to the comments via RSS Feed


december 2013
M T O T F L S
« Nov   Jan »
 1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
3031  

