Influgen klippduva

2013-12-20 at 06:40 Lämna en kommentar

Igår flög en klippduva in i mitt sovrum. Det är alltså en släkting till den art som vi har mängder av i städer och parker i Europa.

Den vill jag inte gärna ha bofast i vårt hus, så jag försökte skrämma iväg den. Trots helöppna fönster och dörrar ville den inte lämna rummet. Istället satte den sig på väggar och språng då jag schasade iväg den. Till slut blev jag tvungen att ta fram luftbössan och tomskjuta utan ammunition för att få iväg den.

Det var faktiskt första duvbesöket på Mukkunni Hill, så det är risk att det blir fler besök. Då kanske jag blir tvungen att lägga ammunition i bössan. Jag avvaktar!

Vi tröttnade på att vänta på halvstatliga BSNLs router, så nu har vi köpt två routrar av märket Digisol, med en router på övervåningen och en för biblioteket på nedervåningen. Nu har vi alltså en snabbare Internetuppkoppling än vad vi har genom vårt Tatamodem, som får bli vår mobila uppkoppling.

Det känns lite lugnare.

Entry filed under: Uncategorized.

Stadstrafiken allt intensivare Årsbrevkommentarer

Kommentera

Trackback this post  |  Subscribe to the comments via RSS Feed


december 2013
M T O T F L S
« Nov   Jan »
 1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
3031  

