Årsbrevet på engelska – Kims bambukyckling

2013-12-23 at 04:56 Lämna en kommentar

Idag har vi en vacker ganska klar morgon.

Ännu kan jag se 1900-meters Agasthyatoppen resa sig ovanför trädgårdens grönska från mitt sovrumsfönster i husets övervåning, då jag sträcker mig ut lite grann. Från vaktstugan kan vi däremot ännu se och beundra det vackra bergsmassivet tydligare.

Det är dagen före julafton, och det är dags för min engelska version av årsbrevet att skickas ut till ett 10-tal länder. Om det är någon av mina bloggläsare som vill ha brevet så säg bara till.

Antalet länder minskar med åren allt eftersom kontakterna börjar flyta bort. Under en tidigare period i livet gick årsbrevet ut till cirka 30-40 länder. Som vanligt är det faktiskt de äldsta kontakterna som består. Nya kontakter blir på något sätt mer flyktiga, och de kommer inte in i den här listan.

Igår var vi hembjudna på vietnamesisk lunch hos Kim och Bob. Det är nostalgi att ta del av Kims hemgjorda olika riktiga hemlagade nordvietnamesiska rätter. Hennes bambukyckling blev för mig lunchens höjdpunkt. Den satt jag ner och under tystnad sakta avåt under det att gamla livsbilder snurrade runt i min hjärna.

En sådan rätt går inte att hitta på en restaurang i Sverige, Indien eller knappast heller i Vietnam.

Entry filed under: Uncategorized. Tags: .

Härbret från Almgårdarna i Almo God Jul

Kommentera

Trackback this post  |  Subscribe to the comments via RSS Feed


december 2013
M T O T F L S
« Nov   Jan »
 1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
3031  

