Lugnt på Hillen

2013-12-30 at 06:06 1 kommentar

Alldeles nyss skällde våra hundar. Deras skall innebär att det kommer någon besökande.

Det är trevligt att ha våra hundar omkring oss. Så snart någon kommer in på vårt område börjar de skälla, och jag kan tilltala besökaren redan innan hen har kommit fram till huset. Jag behöver därmed inte ha huset låst, då jag finns i huset.

Lugnet och vardagen har infunnit sig på Mukkunni Hill. Jag har inga jobbare i huset idag. Geetha har dom nere i Mummys hus, där hon håller på med viss renovering och förbättringar. Det innebär att jag kan ägna mig åt min egen förströelse. Motorcykelturen i förrgår sitter dessutom kvar ett par dar, och det känns skönt att ta det lugnt.

Besökande Germund har haft en natt i Varkala och sitter antagligen just nu i sin hyrda bil på väg mot Cochin, där han givetvis kommer att se ett Kathakali dansprogram. Det ingår liksom i det etablerade kulturella programmet, om man inte väljer bort det.

Dessa lokala danser är dock sevärda, om man inte har sett dom förut, inte minst för att se aktörernas exklusiva utstyrsel.

Entry filed under: Uncategorized. Tags: .

Germund åker vidare En mousserande Sula

1 kommentar Add your own

  • 1. Annicka  |  2014-01-07 kl. 07:30

    Kathakalidansen är oförglömlig, Påklädningen var ju teater i sig.

    Svara

Kommentera

Trackback this post  |  Subscribe to the comments via RSS Feed


december 2013
M T O T F L S
« Nov   Jan »
 1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
3031  

