En mousserande Sula

2013-12-31 at 04:24 Lämna en kommentar

Nyårsafton!

Jag har för första gången köpt en flaska mousserande vin i Indien. Det är en Sula från Nashik Valley i Maharashtra, som ska bli intressant att få pröva. Sula gör ju annars goda vita viner. Tidigare har jag faktiskt inte hittat ett indiskt mousserande vin till försäljning i Kerala.

För cirka 20 år sedan exporterade emellertid Indien ett mousserande vin till Sverige och såldes runt 50 kr. Vinet hette något i stil med Muscadet du Pompadour och var mycket prisvärt. Flaskorna försvann dock ganska snabbt från Systembolagets hyllor, och de har inte återkommit. Anledning? Ingen aning!

Jag tar Sulan med till Kovalam Beach ikväll, där jag troligen även kommer att stöta på min besökare Germund. Det ska bli intressant att få höra hans erfarenheter från sin tredagars bilresa över Varkala och Cochin.

Sedan blir troligen Geetha och jag kvar på något hotellrum nära havsstranden under nyårsnatten.

Jag önskar nu mina bloggläsare en riktigt trevlig nyårsafton som en inledning på det nya spännande året vi har framför oss.

Entry filed under: Uncategorized. Tags: .

Lugnt på Hillen 2013 in review

Kommentera

Trackback this post  |  Subscribe to the comments via RSS Feed


december 2013
M T O T F L S
« Nov   Jan »
 1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
3031  

