Väderleksstationen på MH

2014-01-04 at 05:35 Lämna en kommentar

Då paren Hübsch-Wahlbeck-Olsson kom på besök i november 2010 förärade de mig med en trevlig klimatstation från Clas Ohlson.

Den har fungerat mycket bra, och jag har haft mycket nöje av den, eftersom jag har kunnat följa regnmängder och temperaturer under de tre år som gått. Jag har kunnat se de aktuella värdena och jag har även kunnat följa de historiska värdena, då jag inte varit på plats och kunnat läsa av.

Sedan dan före julafton har jag emellertid inte kunnat göra avläsningar i vanlig ordning. Någonting har blivit fel, så att jag bara kan avläsa aktuell utetemperatur, och jag kan se de dagliga regnstaplarna utan att se den exakta regnmängden. Förargligt!

Att den har fungerat bra under tre års tid är egentligen ett fint resultat i sig själv. Fortfarande kan jag ju i alla fall avläsa de aktuella utomhustemperaturerna och se på ett ungefär hur mycket regn som kommer och kommit under den sista veckan. Men de historiska värdena når jag inte. Förargligt! Det är svårt med modern digital teknik.

Tyvärr ser jag på Clas Ohlsons hemsida att Wireless Rain Gauge Modell nummer 36-5001 (9321) inte finns kvar i deras sortiment. Dessutom hittar jag inget bra alternativ som skulle kunna ersätta min nuvarande klimatstation.

Förargligt!

Entry filed under: Uncategorized.

Bröllop för Sheeba Stor skorpion som påhälsning

Kommentera

Trackback this post  |  Subscribe to the comments via RSS Feed



