Stor skorpion som påhälsning

2014-01-05 at 05:16 2 kommentarer

Då jag igår kväll matade hundarna framför husets huvudentre kom en annan främmande varelse intågande.

IMG_0464

Jovisst är det en rejäl skorpion! Den största jag någonsin sett här på Mukkunni Hill. Tändsticksasken är 50 mm lång så storleken är väl sisådär en decimeter beroende på hur man räknar in gripklorna och stickgadden.

Geetha har tidigare fått tag på en sådan inne i atriumet, så visst finns de omkring oss. Hittills har emellertid ingen blivit stungen av en skorpion i eller kring huset, så agressiviteten är låg. Sticket är normalt inte dödande, men det känns ordentligt säger de som har skaffat sig den erfarenheten.

Tidigare hittade vi mindre skorpioner i bokhyllorna. De brukar sitta på den motsatta sidan av bokryggen, så jag har för vana att ta mig en titt där innan jag öppnar en bok.

Normalt tuggar hundarna i sig allt som kommer in från naturen men skorpionen nonchalerade de helt. På något sätt har de lärt sig vad den går för. Men skorpionen gillade tydligen inte tändsticksasken och såg ut att förbereda attack mot den.

Dock, Geetha gillar inte att slå ihjäl det som hör naturen till, och jag plockade upp den och återlämnade skorpionen till naturen, där den hör hemma.

Det räcker med hundarna som väktare framför huvudentrén.

IMG_0465

Entry filed under: Uncategorized.

Väderleksstationen på MH Tillfällig ände på torkan?

2 kommentarer Add your own

  • 1. Ingrid Hans  |  2014-01-05 kl. 09:15

    Ett hörn med ormar och så skorpioner……nej såna djur gillar jag inte. Huvva!

    Svara
  • 2. Annicka  |  2014-01-07 kl. 07:08

    Skulle inte vilja träffa på en sån läskig typ. En riktig bjässe!

    Svara

Kommentera

Trackback this post  |  Subscribe to the comments via RSS Feed



