Tillfällig ände på torkan?

2014-01-06 at 02:22 Lämna en kommentar

Nu ser det ut att vi har en god chans på åtminstone något regn. Det vore behövligt. Träd och buskar börjar se torra ut.

Här är utsikten över stenhällarna från mitt sovrumsfönstermot igår mot stan, som döljer sig i soldiset. Bouganvillan ser tärd ut, men på ett par ställen lyser de röda bladen fram. Det finns inga gula blommor på bilden. Det är bara gulnade blad.

IMG_0476

För ett par dar sedan sa väderleksutsikterna att från lunch idag måndag till lunch på onsdag skulle det kunna komma 37 mm regn. I dagens prognos återstår bara 7 mm. I natt fick vi dock ett regnstänk och morgonen är mulen. Vi får se vad vi kommer att få av detta. Hoppet fanns där på en rejäl regndusch.

Samtidigt ser jag att det finns gott hopp om kyla och sol i Siljansnäs till helgen. Dock att jag inte ännu kan hitta igen snö i väderleksprognosen.

Den kommer dock tills jag dyker upp i Siljansnäs om fyra veckor, för då ska jag upp på Granberget och åka skidor.

Entry filed under: Uncategorized.

Stor skorpion som påhälsning Fortsatt väntan på regn – Rajivs fader

Kommentera

Trackback this post  |  Subscribe to the comments via RSS Feed



