12 mm regn – Besökare Roger Lundh anländer

2014-01-08 at 02:34 Lämna en kommentar

Efter inte en droppe regn under gårdagens dygn började jag nästan misströsta då jag gick och lade mig igår kväll.

Men nej! Då jag vaknade upp klockan fyra i morse skvalade det skönt inne i atriumet och utanför mina sovrumsfönster. Jag låg och lyssnade ett tag i välbehag. Det hann bli 12 mm under natten. Underbart, naturen är nyduschad, och det är igen skönt friskt i luften nu under morgonen. Sedan tredje december har vi bara haft en regnnatt, så det var välbehövligt.

Nu under förmiddagen landar Roger Lundh på T’purams flygplats. Han valde alternativet med Norwegian till Dubai och därifrån med Emirates. Det blev billigare än det vanligen valda Qataralternativet. Ännu billigare kunde han ha flugit om han valt Baltic till Kiev över Riga och därifrån med Air Arabia över Sharjah, vilket onekligen är ett lite udda men intressant reseval.

Geetha och jag tar Yesudas till flygplatsen och möter. Kul att Roger möts av ett nedkylt regnfräscht Kerala. Vi har bara 22 plusgrader nu under morgonen, så det blir knappast någon värmeshock han behöver möta.

Vi träffades på seglingen i Östersjön i somras, och Roger blev nyfiken på att få komma ner till Kerala. Det är meningen att han ska bo i vårt vakthus så länge det passar honom. Dessutom får han låna min motorcykel efter behov.

Det är första gången vi låter en europe bo i vaktstugan, där han kan få inreda efter eget behag. Stränderna i Kovalam och Varkala är ju annars lockande alternativ, och det är upp till honom vad han väljer.

Idag får vi se hans reaktion på plats.

Entry filed under: Uncategorized. Tags: .

Fortsatt väntan på regn – Rajivs fader Januarikyla

Kommentera

Trackback this post  |  Subscribe to the comments via RSS Feed



