Sista regnet?

2014-01-19 at 06:31 Lämna en kommentar

I förrgår kväll hade vi enligt prognoserna sista chansen till ett regn för den här månaden, och det menas nog, att jag inte får uppleva något mera regn under den här vistelsen.

Det såg ut att bli uppehåll, så jag tog motorcykeln ner till stan under kvällen, men halvvägs kom det en rejäl 10-20 mm regnskur som fortsatte ett par timmar, och jag blev dyngsur innan jag kom hem igen.

Uppe på Mukkunni Hill fick vi däremot tyvärr inte en droppe regn, som tydligen var väldigt lokalt begränsad. Då jag körde uppför berget sken fullmånen vackert från en stjärnklar himmel, och en varm dusch satt inte fel vid hemkomsten.

Nu är det bara sol och torka framöver igen i prognoserna och temperaturen stiger med en grad igen från 29 till 30 grader. Varje grad märks i nattemperaturen, och snart är det kanske dags att åter sätta på vår luftkonditionering för att kunna sova gott. Än så länge har vi emellertid tyckt, att det är skönt med den naturliga nattluften, som drar genom rummet genom de öppna sovrumsfönstren.

IMG_0503

Mornarna är ytterst sköna med 23-gradig temperatur, och jag önskar ibland att jag lite oftare kunde bara sätta mig ner på verandan med en bok och ha en skön stund. Alltför ofta är det andra saker som får prioritet, men det blir oftare av än förr.

På bilden sitter jag i solen på den västra övre verandan på Mukkunni Hill. Men i normala fall är det givetvis skuggan som gäller. Några grenar av Mainafikusträdet bakom syns till vänster på bilden, och stan bara skymtar svagt genom grenverket och soldiset i bakgrunden.

Jag ser i prognoserna att ni hemma i Almo under nästa vecka kommer att få en rejält kall period. Förhoppningsvis kanske den kan hålla i sig till i början av februari, så att jag kan få del av känsla av smällkall vinter, då jag kommer hem.

Så jag behagas av min värme här nere för att sedan få behagas av den kalla vintern däruppe i norr.

Båda känns bra och drar åt varsitt håll.

Entry filed under: Uncategorized.

Husinvigning hos granitkontraktorn Deepu Sparvhök och kaktusblomma

Kommentera

Trackback this post  |  Subscribe to the comments via RSS Feed



