En bonusregnskur

2014-01-25 at 05:34 Lämna en kommentar

Faktiskt! Igår kväll kom det ett regn som var helt utanför alla väderleksutsikter.

Det ska ju vara bara sol från klarblå himmel och värme den här tiden, så gårdagskvällens regn överraskade rejält. Jag hade tagit motorcykeln till TGIF i stan i vanlig ordning en fredagskväll, och då vi satt på hotellterrassen kom regnet på ungefär 5 mm.

Väl hemkommen såg jag, att även vi hade fått en millimeter av det välkomnade regnet till skillnad mot förra fredagen, då det regnade rejält nere på stan, och vi inte fick en droppe av den behagliga varan. Det var det tredje regnet under den här månaden, jämnt utspritt, vilket är betydligt mer än långtidsgenomsnittet för januari månad, som ligger på ett regn. Jag bugar och tackar!

Det innebar en skön natts sömn i behaglig nattemperatur och jag kunde vakna upp till en utomhustemperatur av härliga 21,3 grader.

Nästa lördag är min sista dag i Kerala för den här gången. Hemma hos Maina i Malmö möter blidväder och nästa dag nysnö hemma i Almo. Det kommer att sitta fint.

Entry filed under: Uncategorized.

Nya vattentankar Kaniner och rådjur

Kommentera

Trackback this post  |  Subscribe to the comments via RSS Feed



