Kaniner och rådjur

2014-01-26 at 09:33 Lämna en kommentar

Söndag igen! Min sista söndag på Mukkunni Hill för den här gången. Men i höst kommer jag igen.

Då värmen stiger här nere känns det, att det kommer att bli skönt att komma till den svenska vintern.

Det är mycket jag kommer att sakna härifrån. Huset, hundarna, frukterna och all den goda fisk direkt från havet.

Under morgonen var Geetha och jag ner i byn till den lilla lokala fisk- och grönsaksmarknaden i Malayam. Det fanns några stora nyfångade tunafiskar och bitar av dessa var populära bland kunderna, och även vi köpte vår del för vår söndagslunch.

Även kaniner tillhör den lokala faunan, men jag har inte tidigare sett dessa små djur på vår plantage. I fredags var det dags då två kaniner sprang längs vägen då jag kom med motorcykeln. Ytterligare ett djur att lägga till den vilda listan på Mukkunni Hill.

Min granne Johnny i Almo rapporterar ungefär samtidigt att två rådjur har gjort besök till min gård nu då kylan var som värst, trots att gården ligger mitt i den tätbebyggda klungbyn. Spåren är nog kvar då jag kommer hem.

Vilda djur på båda håll.

Entry filed under: Uncategorized. Tags: .

En bonusregnskur Våra fem hundar

Kommentera

Trackback this post  |  Subscribe to the comments via RSS Feed



