Torrt efterlämnande

2014-02-01 at 05:27 Lämna en kommentar

I onsdags bloggade jag om efterlämnandets vemod.

Vad jag lämnar efter mig är en förtorkad omgivning fram till att regnen kommer med livgivande kraft i mitten av april.

Det är torrt och det dammar, och jag behöver ha min elektroniska utrustning övertäckt hela tiden. Tangentbordet har en benägenhet att bli full av sand och damm, och tangeneterna blir tröga att skriva med.

Det hände med min förra laptop, och jag är den här gången lite försiktigare med att ha den öppen. Nu använder jag mig av ett separat tangentboard som lätt kan ersättas och laptopens tangentbord får vara övertäckt. Dessutom har jag införskaffat en kylfläkt att ha under datorn, så att den inte ska bli överhettad då den står på bordsskivan.

IMG_0553 Norra husväggenGräset har gulnat och blivit brunt, och många träd har tappat sina löv. Det är en förtvinande tid. Men det hör årstiden till, den årstid som motsvarar vår höst därhemma. Då regnen sedan kommer är det som vår, med ett lyckorus över allt det spirande liv som möter oss ute i naturen.

Visst är det fantastiskt med årstiders växlingar.

I tidig morgontimma klockan 01.30 kommer Yesudas och hämtar mig till flygplatsen med sin Chevrolet. Det blir väl inte så mycket sova under den kommande natten.

Auf wiedersehen, Mukkunni Hill!

Entry filed under: Uncategorized.

Marockansk harira och hälleflundra På TRV flygplats tidig morgon

Kommentera

Trackback this post  |  Subscribe to the comments via RSS Feed


februari 2014
M T O T F L S
« Jan   Mar »
 12
3456789
10111213141516
17181920212223
2425262728  

