Hos Maina och Björn

2014-02-02 at 11:51 2 kommentarer

Är nu framme i Malmö efter dagens flygresa från T´puram över Doha till Köpenhamn.

Den här gången mötte Maina upp redan på Kastrups flygplats. Det blev lite väntan, eftersom planet var nästan en timme försenat. Självklart var det trevligt att se henne redan där, och vi kunde göra sällskap hem till Malmö, där Björn väntade.

Jag var hungrig efter att inte ha fått någon riktig mat under hela den långa flygresan, så redan efter någon timme gick vi ut på en näraliggande turkisk restaturang och åt middag. Den svenska maten får faktiskt vänta till morgondagen den här gången.

Flygplansmaten under den långa resan var inte vad man kunde förvänta sig, trots att jag flög med berömda Qatar Airways och dessutom halva sträckan i deras nya Dreamliner. Eftersom jag flög med solen blev det bara två efterföljande omelettfrukostar under hela resan från Kerala med bara några lättare snacks strax innan vi vid lunchtiden landade i Köpenhamn. Det tyckte jag var dåligt!

Dessutom fungerade servicen märkligt dåligt på dreamlinerplanet jämfört med sträckan från T´puram till Doha. Personalen tycks inte ha fått till rutinerna ännu, trots att planet använts på den rutten under snart ett helt halvår.

Eller var kanske personalen underbemannad och stressad? Att inte få dryck serverad förrän ett bra tag efter att dagens andra frukost var uppäten kändes fel. Att sedan personalen var stressad och ouppmärksam gjorde, att servicen blev allmänt dålig. De hade förhoppningsvis bara en dålig dag.

Nåja, flygningen följde under en mycket lång sträcka den slingrande Tigrisfloden uppströms i strålande vackert väder genom det kulturellt uråldriga gamla Mesopotamien. Det såg uppifrån torrt och sterilt ut, men jag vet att då regnen kommer, så kommer området att grönska. Jag satt invid en fin fönsterplats och drömde mig tillbaka några årtusenden till dessa berömda kulturer jag läst en del om under min vistelse i Kerala. Denna upplevelse kompenserade mycket och gjorde att det blev en fin flygresa.

Trevligt att åter vara på svensk mark  och nu få vara med Maina och Björn ett antal timmar, innan jag i morgon vid lunchtiden tar tåget upp till Leksand.

Entry filed under: Uncategorized. Tags: .

På TRV flygplats tidig morgon Med SJ från Malmö

2 kommentarer Add your own

  • 1. Inga-Lill  |  2014-02-03 kl. 10:57

    Personalen var kanske stressade pga artikeln i Expressen? Ingen bra reklam för Qatar 😦

    Svara
  • 2. Göran  |  2014-02-03 kl. 03:17

    Ja, så här här har jag inte upplevt något av de fina arabflygen tidigare. Expressenartikeln var chockerande även om jag hört något av kritiken tidigare.

    Svara

Kommentera

Trackback this post  |  Subscribe to the comments via RSS Feed


februari 2014
M T O T F L S
« Jan   Mar »
 12
3456789
10111213141516
17181920212223
2425262728  

