Med SJ från Malmö

2014-02-03 at 03:08 Lämna en kommentar

Igår muttrade jag en del över den dåliga servicen Qatar Airways lyckades prestera under min hemresa.

Innan min granne Ingrid hade läst min blogg, hade hon skickat mig en mejl med den starkt kritiska Expressenartikeln om Qatar Airways. Jag hade alltså inte sett eller hört talas om den artikeln då jag skriv min blogg. Det kändes därför lite förunderligt att läsa artikeln omedelbart efter att jag skrivit bloggen.

Efter en fin men kort Malmövistelse sitter jag nu på tåget mot Leksand. Vi har just passerat Alvesta.

Den här gången får jag uppleva att SJ är oerhört mycket bättre än Qatar Airlines. Härligt med benutrymme i bekväma förstaklasstolar där jag sitter och beundrar det vackra snöigt vita sydsvenska landskapet glida förbi utanför mitt stora panoramafönster.

Jag har just inmundigat SJ:s utmärkta trerättersmiddag som börjat med viltpaté med lingonketchup. Det där med lingonketchup har jag faktiskt aldrig prövat på tidigare, och det var lite av nyhetens behag. Huvudrätten var en läcker laxfylld spätta, som jag bara kunnat drömma om under gårdagens flygningar med Qatar. Sedan var det tranbärs-och vaniljkaka och en god kopp svenskt svart kaffe. Det blev en fin inledande svensk kulinarisk ljuvlighet för gommen.

SJ har ett fåtal flaskor men väl utvalt sortiment av väl tilltagna priser av viner. Det fick i alla fall bli en fransk Les Jamellers Merlot, som var gudomligt god till maten. Qatars röda var inget att komma med, och dess vita utbud var en chilensk som smakade som vinifierad fruksaft och ett annat vitt franskt som kändes bitter i munnen. Trevligt att SJ kan vara så bra!

Om några timmar står Johnny och väntar på mig med sin bil i Leksand, och tar mig till mitt hus i Almo, där Bosse har sett till att det blir varmt och gott att komma hem.

Den biten brukar fungera bra.

Entry filed under: Uncategorized.

Hos Maina och Björn Ett välkomnande Almo

Kommentera

Trackback this post  |  Subscribe to the comments via RSS Feed


februari 2014
M T O T F L S
« Jan   Mar »
 12
3456789
10111213141516
17181920212223
2425262728  

