Ett välkomnande Almo

2014-02-04 at 07:29 2 kommentarer

Det blev en god natts sömn hemma i min egen säng i mitt varma hus i Almo.

Förutom att Leksandståget blev en halvtimme försenat gick den vidare färden hem perfekt. Johnny mötte upp med sitt vanliga stora leende och hälsade välkommen till det hopsjunkna blöta snötäcket och vägens snömodd. Jag anlände visst ett par dagar försent för att få uppleva januaripudersnön, men nu är det ingen risk att snön går bort. Det blir strax kallare väder och mera snö.

IMG_0567 AlmohusetDet var trevligt att få komma hem till en av Bosse så välskottad gård. Det hade inte varit roligt att få börja med en snöskyffel i den tunga blötsnön. Min ovana rygg skulle nog ganska snabbt protestera.IMG_0566 Almo infarten nyskottad

Nu ska jag sätta fart på Saaben, och ganska snart ska jag vara inne i en vardagslunk, där den ena dagen avbyter den andra.

Den heta värmen på Mukkunni Hill har bytts ut av ett kyligt vinterväder i Almo. Två trevliga motpoler som kompletterar varann ganska bra.

Entry filed under: Uncategorized. Tags: .

Med SJ från Malmö Stor posthög med sena julhälsningar

2 kommentarer Add your own

  • 1. Inga-Lill  |  2014-02-04 kl. 10:39

    Välkommen hem!

    Svara
  • 2. Göran  |  2014-02-04 kl. 11:25

    Tack Inga-Lill! Det känns bra. Vi ses!

    Svara

Kommentera

Trackback this post  |  Subscribe to the comments via RSS Feed


februari 2014
M T O T F L S
« Jan   Mar »
 12
3456789
10111213141516
17181920212223
2425262728  

