Magiska gröna piller

2014-02-21 at 07:57 Lämna en kommentar

Äntligen en morgon då hjärnan verkar börjar fungera igen efter den flera dagar långa utslagningen.

Tyvärr blev även gårdagen tung med utslagning och orkeslöshet, så det blev inget av med årsmöte för mig igår. Jag kunde i alla fall med möda färdigställa verksamhetsberättelsen i god tid under morgonen igår, så att det var gjort. Att sedan gå ut och skotta snö och bära in ved innebar en förvånansvärt stor kraftansträngning, och det fick bli mitt dagsverke av kroppsutövning.

Till lunch kom Inga-Lill över med en burk nykokad blåbärssoppa, som var himmelskt god, värmande i både kropp och hjärta, och platsade ypperligt väl i magen. Det inspirerade mig att sätta i mig en halv tallrik minestronesoppa som kvällsmat. Då snurrade magen ordentligt till, och jag låg och vred mig i magsmärtor tills jag sköljde ner ett par gröna ”magiskverkande” auyrvediska piller från Kerala med ett glas samarin. Jag somnade omedelbart och sov en djup sömn hela natten.

Underbart sedan att fräscht få vakna upp till ett snövirvlande vackert vitt landskap utanför huset. Det ska visst snöa hela förmiddagen, vilket jag ser som mycket positivt.

Lite mera snöskottning är nog vad kroppen är i behov av just nu för att börja komma igång igen.

Entry filed under: Uncategorized.

Bättre tider väntar Tung våt snö

Kommentera

Trackback this post  |  Subscribe to the comments via RSS Feed


februari 2014
M T O T F L S
« Jan   Mar »
 12
3456789
10111213141516
17181920212223
2425262728  

