Riskmiljöer

2014-02-23 at 09:10 Lämna en kommentar

Det är skönt att ha återhämtat sig från kräksjukan till ett nästan normalläge.

Igår kunde jag äta mitt första ordentliga mål mat efter avsaknaden av denna föda under en vecka. Det var härligt med smaken av nykokad potatis tillagad härhemma och att därtill få lägga ett par bitar välkryddade lövbiffar från stekpannan.

Jag hörde av en av mina vänner, att han hade haft huset fullt av hemmaboende gäster, då han själv råkade ut för den här besvärliga sjukan. Han hann inte isolera sig, innan alla boende i huset blev sjuka. Det blev kaos med diarreer och spyor och behov av tvättmaskinkapacitet. Ett rent elände som både han och hans fru uttryckte sig.

Vart drog då jag på mig detta öde? I söndags besökte jag Leksand mitt på dagen och passade då på att pröva den nya populära brunchen (frukost-lunch) i centrum. Det var alls inget fel på maten, och för mig som nyhemkommen blev det en utomordentligt välsmakande smörgåsmatlunch, då jag kunde börja med lite lätt frukostmat och avsluta med läcker dessert.

Problemet var att lokalerna är för trånga för ändamålet. De är inte byggda för den här typen av lunch med mat som står länge i öppna fat. Med mycket folk i rörelse och med påfallande ungt klientel kring faten upplevde jag inomhusluften som något dämpande tung. Det innebar ju högriskmiljö för magåkommor.

Och då var det något obetänkt vanskligt att utsätta sig för ett sånt ställe i magsjuketider. Tydligen!

Entry filed under: Uncategorized.

Tung våt snö Musikupplevelse i Sockis

Kommentera

Trackback this post  |  Subscribe to the comments via RSS Feed


februari 2014
M T O T F L S
« Jan   Mar »
 12
3456789
10111213141516
17181920212223
2425262728  

