Back-Einar

2014-02-26 at 05:22 Lämna en kommentar

Gårdagen var som gjort för en lång promenad.

Solen lyste från en härligt blå himmel och lufttemperaturen låg på plus sju grader. En riktigt ovanlig februaridag med andra ord, då det var många som tog sig ut i den friska och sköna luften.

Själv gjorde jag bara en kortare promenad, då jag sakta gick genom byn. Talgoxarna hade kommit riktigt bra igång med sina vårläten, och de började nog ana att en vår är på väg.

Jag mötte som så många gånger annars Back-Einar, som är ganska säker på att hålla sig utomhus, då det är vackert väder. Han har lätt för att prata på genuint Almomål, och det är ett nöje att lyssna till honom. Han är en de få och mest originella personligheterna av de kvarvarande i byn.

Jag skulle tro att det är fler än jag som tycker så, och för mig är han en given kandidat att i årets midsommarfirande ersätta en midommartalare, då lämpligen i en slags intervjuform, så att det finns någon som styr talet och kan ställa några lämpliga frågor.

På tisdag är det bystämma, och då kommer nog frågan om midsommarfirandet upp.

Entry filed under: Uncategorized. Tags: .

Näsbymålets dialektområde Geetha hos sin moder

Kommentera

Trackback this post  |  Subscribe to the comments via RSS Feed


februari 2014
M T O T F L S
« Jan   Mar »
 12
3456789
10111213141516
17181920212223
2425262728  

