Skidspåren på Granberget

2014-03-08 at 07:33 Lämna en kommentar

Äntligen en klar vacker morgon efter att alla mornar, sedan jag kom hem till Almo, har varit mulna. Jag tror det var bara var en morgon, då jag kunde se solen.

Det blir nog i alla fall en vända till på Granberget med skidorna nu under morgonen. Då jag var ute i spåret igår morse igen gick det faktiskt riktigt bra, som framgår av mina fotografier jag tog igår, men det märks att spårkanterna ger vika och blir sladdriga.

IMG_0584 Granberget skidspår 1IMG_0586 Granberget skidspår 2Men nu ser det ut att slutet är nära. Plusgraderna har varit många under längre tid, igår regnade det under eftermiddagen, och det är och ska det vara lite blåsigt.

Idag blir nog årets sista tillfälle, innan det är dags att ställa in mina gamla Edsbyns träskidor för den här säsongen.

Det blev en oförväntat kort vinter för mig i år.

 

Tillägg kl. 10.30 efter dagens skidtur:

Under morgonen var det oerhört vackert med strålande sol och ingen blåst uppe på Granberget. Igår eftermiddag hade de förbättrat spåren med en spårmaskin, och det var idealföre men med god risk för bakhalt efter ett par minusgrader. Fantastisk skidmorgon!

Entry filed under: Uncategorized.

Gamla höpressen i Almo Geethas sörjeartikel om sin mor

Kommentera

Trackback this post  |  Subscribe to the comments via RSS Feed



