Sol på Granberget

2014-03-10 at 08:12 Lämna en kommentar

IMG_0588 Skidspår i motljusMin lilla skidtur på Granberget i förrgår i strålande sol blev riktigt njutbar.

De nyunderhållna spåren och någon minusgrad tidig morgon gjorde sitt till. Skidorna gled lätt och det var en fröjd att få stava sig fram på underlaget. Jag hade inte vallat, så det blev lite bakhalt, men det var fullt tolererbart.

IMG_0591 Göran i 60-talsutrustning

Jag envisas med att köra vidare med min gamla 60-talsutrustning av skidor och klädsel. De fungerar ju, och jag tror inte att kommande behov blir så stora, och mina ambitioner att åka fort har minskat med åren.

Det hann bli tre vändor upp på berget under veckan som gick, men nu är det nog över. Vi hade 12½ grader igår i Almo och nu ser jag inte den minsta snöfläck från mitt stora sovrumsfönster. Alla snödrivor har smält bort. Unikt så tidigt!

Nu börjar jag undra, då den första staren kommer att dyka upp. Jag har den noterad den 12te mars sedan förr på 1950-talet.

Entry filed under: Uncategorized.

Geethas sörjeartikel om sin mor Granberget då och nu

Kommentera

Trackback this post  |  Subscribe to the comments via RSS Feed



