Kyrktornet synbart

2014-03-28 at 04:49 Lämna en kommentar

Tidigare har jag inte kunnat se tornet på Siljansnäs kyrka och Björkberget från mitt hus.

IMG_0606På senare tid har man gjort avverkningar av den skog som stod mellan mig och kyrkan, och nu har plötsligt en ny vy öppnat sig från mitt stora sovrumsfönster. Jag var inte beredd på det, men plötsligt en morgon då jag öppnade mitt fönster såg jag kyrktornet i utrymmet mellan Ollasgårdens boningshus och deras lada och Björkberget över Ollas Pers gamla boningshus. Jag blev riktigt förbluffad.

Om de hade avverkat lite mera så skulle jag ha kunnat se hela kyrkan, men det är ju lite för mycket begärt.

Tidigare var kyrktornet förbålt fördolt, och jag hade under all min tid i Almo trott att det var Ollasgårdens lada som skymde min vy mot kyrkan. Nu vet jag att det inte var det.

Visst gladdes jag åt den nya oförväntade fönstervyn från  mitt sovrum.

Entry filed under: Uncategorized. Tags: .

Kanpetlet till Bagan Från Yangon till Myanmars sydosttarm

Kommentera

Trackback this post  |  Subscribe to the comments via RSS Feed



