Tennis på gång

2014-04-09 at 06:53 Lämna en kommentar

Så vi har fått det ruskaprilväder som vi förväntade oss.

Småregnande, lite blåsigt och solen som försvann bakom molnen. Det känns onekligen ruggigt utomhus nu då temperaturen har hamnat ner på nollstrecket. Det ska tydligen dröja tills på fredag eftermiddag innan vi får solen åter.

Då har vi fått det regn vi behöver, och då dröjer det inte förrän jag lär ta fram gräsklipparen igen efter vinterförvaringen. Det blir nog lite lagom omväxling för kroppen efter vedhuggningen.

Dessutom kom jag igång med tennisen igår. Jag har legat lågt med den ända sedan första halvan av förra året. Nu blir det tennis alla tisdagkvällar fram till midsommar.

Det började bra igår med att Lisbet och jag vann vår dubbelmatch, och kroppen känns inte alls oäven nu under morgonen. Förra årets början kände jag mera av träningsvärk. Vedhuggningen har nog haft sin gynnsamma inverkan på kroppen.

Nu hade jag tänkt att jag skulle gå ut och dela ut hembygdsföreningens nya årsprogram i alla postlådor i Almo.

Det får nog anstå tills nederbörden har sinat oavsett den kommer som regn eller snö.

Entry filed under: Uncategorized.

Bloggkreativitet Fritidsstugan i Alvik

Kommentera

Trackback this post  |  Subscribe to the comments via RSS Feed



