Vem är den mannen

2014-04-19 at 06:25 Lämna en kommentar

Dimman ligger tät över Almo nu under mycket tidig morgon.

Solens stora vackra ljusklot försöker pressa sig igenom det vita täcket. Samtidigt har temperaturen sjunkit till ett par minusgrader. Det en vacker vårmorgon, som ska följas av en vacker dag med förhöjda temperaturer.

Det är påsk, och igår kväll var jag över till Frikyrkan i Insjön och tittade på det högkvalitativa fina påskspelet ”Vem är den mannen”. Ett högeligen sevärt och vid påsktid ett högaktualiserat spel.

Ifjol var det första tillfället jag var dit, vilket jag bloggade om då. Mitt intryck var knappast sämre i år.

Jag kom 25 minuter före utsatt tid, men det var redan då nästan fullt på de bättre platserna. Som ensam individ gick det emellertid lätt att klämma mig in på bästa plats. Men det var med Allan Kristenssons hjälp, eftersom han mötte mig i porten och visade på, vart jag kunde hitta en plats som passade mig perfekt.

Även i år är det gratis inträde, vilket är ytterst facilt, och en kaffe med kanelbulle i pausen kostar futtiga 20 kronor. Det blev en rejäl kollekt istället.

Populärt! Ja, med all rätt. Det är fortfarande fyra föreställningar kvar innan påsken är över.

Entry filed under: Uncategorized.

Livets spirande här och där Påsk och påskmiddagar

Kommentera

Trackback this post  |  Subscribe to the comments via RSS Feed



