Skräpmejl på vietnamesiska

2014-05-07 at 04:50 Lämna en kommentar

Några av mina bloggläsare, antagligen många, har under senare tid fått konstiga skräpmejl på vietnamesiska från min mejladress.

Jag hoppas att ni inte blev så nyfikna att ni öppnade och blev smittade av det virus som medföljde. Jag fick det genom en korrespondens med en vietnamesisk gammal kollega.

Hela min adresslista på 900 namn blev använda för utskick av skräpmejl med mig som angiven avsändare. Det var jobbigt.

Jag försökte först att bli av med viruset genom mitt ordinära installerade virusprogram. Det hjälpte inte, så jag ändrade mitt lösenord till mina mejl, och det hjälpte inte heller.

Stig sa åt mig att köpa PC-tidningen, där en CD med effektiva anti-virusprogram medföljer varje nummer. Nu har jag gjort det och installerat programmet Malwarebytes Anti-Malware i min dator. Det programmet hittade två virus, och de är nu avlägsnade.

Det återstår att se om skräpmejlen upphör, eller om jag måste ta till ytterligare åtgärder.

Entry filed under: Uncategorized. Tags: .

Körsbärsblomning Kallt majväder

Kommentera

Trackback this post  |  Subscribe to the comments via RSS Feed



