Nytt från Almo

2014-05-24 at 05:50 Lämna en kommentar

Den mycket gamla syrenbusken invid brokvisten till huset har intagit en mörkviolett färg från mängder av härliga klasar av blomknoppar.

Igår började de öppnas, och de första blommorna har redan börjat avge sin sköna doft, som slår emot mig, då jag öppnar ytterdörren. Den kommande dagens värme kommer säkert att påskynda processen.

Trevligt att min blogg ibland har fått en så pass internationell spridning. Visserligen skriver jag ingen engelsk version, men det är ju lätt att låta ett översättningsprogram i datorn sköta det jobbet.

Trots att jag skriver på svenska ser jag att min blogg nyligen under lite drygt ett dygn blev läst i sju länder: Sverige, Norge, Danmark, Nederländerna, Tjeckien, Brasilien och Mexiko. Jag är riktigt förvånad, eftersom jag generellt skriver så lokalt begränsad information. ”Nytt från Almo” borde ju inte ha särdeles stort internationellt intresse.

Idag (lördag) kränger jag på mig masdräkten och hänger med Siljansnäs manskör och fyller ut dess andrabasstämma på Karlfeldtsgården Sångs i Sjugare by. Konserten börjar 14.00 för den som tar sig tillfället att komma dit och lyssna.

Trevligt med lite sångligt musikaliska utflykter då och då.

Entry filed under: Uncategorized.

Siljansnäs kyrkogård Med manskören till Sångs

Kommentera

Trackback this post  |  Subscribe to the comments via RSS Feed



