Till St Annas skärgård

2014-05-31 at 05:01 Lämna en kommentar

Medan Geetha snart går in för landning på Arlanda är jag fortfarande kvar i Almo.

Jag har sett på Internet att hennes plan Bangkok-Doha landade i rätt tid, så hon bör nu vara med på det Qatarplan, som ska landa på Arlanda 06.50. Det blev en timme försenat vid avgången från Doha, men enligt Flightradar24.com på Internet ska hennes plan nu vid femtiden på morgonen befinna sig över Donetsk i Ukraina, och för närvarande är flygningen bara 19 minuter försenat. Det har tydligen gått undan.

Vid åttatiden är jag i Falun, och jag sätter mig i en bil tillsammans med Gunilla och Erik Ström, och vi kör direkt ner till Arlanda och plockar upp Geetha.

Sedan bär det raka spåret ner till Karin och Göran Axberg-Nilssons fritidsstuga i St Annas skärgård, där flera andra vänner möter upp. Det är samma vängrupp, som kallas sig BBB, som träffas någonstans en till två gånger per år. Det var vi, som jobbade tillsammans med vedförsörjningsfrågor i Bai Bang-projektet i Vietnam under 1980-talet, och som har hållit god kontakt sedan dess och fortfarande har trevligt tillsammans.

I morgon drar vi nog strömming till middagen.

Tillägg: Klockan är nu 06.45. Geethas plan har passerat Estland och är nu ute över Östersjön. Snart går in för landning på Arlanda, och jag tar bilen till Falun.

Entry filed under: Uncategorized.

Geetha på hemresa till Sverige Framme i St Anna

Kommentera

Trackback this post  |  Subscribe to the comments via RSS Feed



