Linneas studentskiva

2014-06-11 at 07:02 Lämna en kommentar

Det var mycket länge sedan jag var med om en studentskiva.

IMG_0710 Studenten LinneaIgår hände det. Det var min bror Runes dotterdotter Linnea som tog studenten. Geetha, Sanal och jag var inbjudna men Geetha blev trött och dålig, så hon blev hemma istället för att följa med till Hässelby Strand i Stockholm.

IMG_0709 Bryggan och huset

 

 

Eva och Micke bor fint ute i Hässelby, varifrån det tar Micke bara 45 minuter att ta sig över till sina jaktmarker på andra sidan Mälaren med sin motorbåt. Han tycks ägna mer tid där än hemma i huset, och jag förstår honom.

 

Det var en sprudlande lycklig Linnea som tog emot oss, och att ta studenten är ju ett stort steg ut i livet med mycket framtidsdrömmar. Det var en härlig ålder här i livet.

Dessutom var det trevligt att få träffa både Mickes och Evas familjer. Syskonfamiljerna växer upp och den nya generationen skaffar sig partners och ibland gifter sig. Trevligt att få vara med om dessa förändringar.

Natten tillbringade Sanal och jag hemma hos min gamle vän Per Kindbom på Söder. Alltid lika trevligt att träffas, även om det den här gången blev ett väl så kort besök.

Sanal skulle ju hinna med tidiga Helsingforsflyget från Arlanda, och jag skjutsade honom dit på väg till Uppsala, där jag ska vara klockan nio för att övervara då vännen Majbritt Falleki doktorerar på Lantbruksuniversitetet.

Nu sitter jag på Nova Park hotell mellan Arlanda och Uppsala och intar min frukost från ett rikligt frukostbord.

I eftermiddag återvänder jag till Almo igen.

Entry filed under: Uncategorized.

Almobo i tragisk dödsolycka Maina avrest

Kommentera

Trackback this post  |  Subscribe to the comments via RSS Feed


juni 2014
M T O T F L S
« Maj   Aug »
 1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
30  

