Idag midsommarafton

2014-06-20 at 07:09 Lämna en kommentar

Våra tre gäster från Uppsala har nu haft sin första natt i vår gäststuga i Alvik. De såg mycket nöjda ut då de anlände igår kväll, så jag skulle tro att de har haft en skön natt.

Stugan ligger ju härligt till mitt i den fagra midsommargrönskan, och bäcken genom tomten porlar skönt och skänker ro. Idag vaknar gästerna upp till en klarblå himmel, och de kan beundra den vackra utsikten över Alviken mot centrala Siljansnäs med kyrkan och Björkberget. Väster därom kan vi faktiskt även se ända till Gesundaberget.

Ikväll har vi alltså midsommarfirandet på Björkbergets festplats i Siljansnäs. Vi kan nog förvänta oss bortåt ett par tusen personer. Närliggande Leksand konkurrerar starkt med sitt stora och mer berömda firande, och de kan nog räkna med cirka 10-15 000 personer vid firandet i Gropen. Jag tycker emellertid att vårt firande i Siljansnäs är vackrare uppe på berget med en bedårande utsikt istället för att bege sig ner i Gropen.

Så ikväll drar jag på mig masdräkten igen, och det är meningen att jag ska hålla välkomsttalet på Björkberget. Själva midsommartalet ska förre kommunalrådet Bosse Pettersson hålla, och programmet i övrigt kommer att hålla traditionell stil.

Det kommer att bli en fin kväll.

Entry filed under: Uncategorized.

Uthyrning i Alvik Årets längsta dag

Kommentera

Trackback this post  |  Subscribe to the comments via RSS Feed


juni 2014
M T O T F L S
« Maj   Aug »
 1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
30  

