Vaktel på Lera

2014-06-23 at 05:20 2 kommentarer

Efter en blåsig mulen och kall midsommar har vi idag en solig och vindstilla tidig morgon.

Det ser skönt ut, men under dagen ska vi tydligen få 4 m/s, så än blir det inte en vindstilla dag, och än har vi inte någon egentlig värme i sikte. Däremot kommer vi att begåvas med mera sol, och den kommer att värma skönt.

Vid min promenad på vandringsleden igår hörde jag en vaktel ute på åkrarna på Lera. Det är första gången jag hör den därute, och det var ett intressant fynd.

Nu undrar jag om någon har hört kornknarren i år? Den borde ju vara i farten nu under kvällarna vid den här tiden på året, och jag skulle gärna vilja höra den igen. Det var flera år sedan sist.

Leden var torr och fin. Dessutom flug-, broms-, knott- och myggfri, så det var en skön promenad. Den nya spångbiten är härlig att gå på, och det är alltid en fin naturupplevelse att gå där inne i kärrdjungeln utan att behöva vada och hugga sig fram.

Det vore fint om flera hittade ut dit.

Entry filed under: Uncategorized.

Kylig midsommar i Almo Rustikt enkelt gästboende

2 kommentarer Add your own

  • 1. Inga-Lill  |  2014-06-23 kl. 10:07

    Vi hörde den häromkvällen!

    Svara
  • 2. Göran  |  2014-06-23 kl. 10:09

    Ring mig nästa gång!

    Svara

Kommentera

Trackback this post  |  Subscribe to the comments via RSS Feed


juni 2014
M T O T F L S
« Maj   Aug »
 1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
30  

