Statistik och sommaruppehåll

2014-06-29 at 07:29 2 kommentarer

Det har varit intressant att följa bloggläsarutvecklingen på min blogg. Besöksfrekvensen har hela tiden ökat.

Jag började min blogg i augusti 2009, alltså för 5 år sedan. Under de fem åren har jag skrivit så gott som varje dag med undantag av juli 2011, då jag gjorde ett upphåll under en månad. Det har blivit 1792 bloggar skrivna eller 358 bloggar per år.

Det har blivit ett fint historiskt material för mig att spara i form av en digitalt sökbar dagbok, som jag kommer att ha mycket nytta och nöje av framöver. Jag har kopierat över mina bloggar som ett Word-dokument till min dator och på min back-up, så att jag kan ha viss garanti att min ”dagbok” för dessa fem år inte försvinner.

Under samma tid har jag haft över 47 000 visningar (bloggbesök), vilket innebär i genomsnitt 26 visningar per blogginlägg. Fem år av mitt liv har verkligen blivit utlämnad till allmänheten. Jag måste dock med tillfredsställelse konstatera, att jag inte upplevt något negativt av detta, men jag har däremot haft mycket nöje av bloggandet. Jag har upplevt, och jag har lyckats bevara många intressanta sociala kontakter tack vare att jag har bloggat aktivt, och det har skapat många naturliga samtalsämnen då vi fysiskt träffats.

Nu kommer jag att göra ett sommaruppehåll igen i mitt bloggande, och jag ämnar att inte skriva någon blogg i juli månad. Efter juli tänker jag återkomma då och då.

Med dagens blogg sätter jag alltså punkt för min dagliga blogg, trots att jag vet, att jag kommer att sakna min dagliga rutin att sätta mig ner varje morgon för att skriva och publicera min blogg.

Jag tackar min trogna bloggläsarkrets för dessa fem år, och då speciellt Annicka, Inga-Lill och Ingrid, som har hunnit med att ge flest kommentarer till mina bloggar.

Välkommen åter i augusti!

Entry filed under: Uncategorized.

God mat och husvärme Juli månad

2 kommentarer Add your own

  • 1. Ingrid Hans  |  2014-06-29 kl. 09:06

    Tack själv Göran. Det kommer att bli tomt att inte sätta sig ner och läsa din blogg. Det har blivit en vana – tillsammans med morgonkaffet. Vi hörs!

    Svara
  • 2. Annicka  |  2014-07-04 kl. 06:23

    Allid kul att läsa om dina förehavanden! Ha det så bra under uppehållet!

    Svara

Kommentera

Trackback this post  |  Subscribe to the comments via RSS Feed


juni 2014
M T O T F L S
« Maj   Aug »
 1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
30  

