Juli månad

2014-08-01 at 09:03 Lämna en kommentar

Efter att inte ha bloggat under hela juli är jag tillbaka igen. I fortsättningen kommer jag emellertid att skriva mera sporadiskt och inte varje dag som jag gjort under de senaste fem åren.

Under hela juli månad har jag varit stationär mest hemma i Almo, och jag har inte varit längre bort än de 25 kilometrarna till Insjön. Det är ovanligt för att vara mitt i sommaren.

Och en rejält varm månad! Det har onekligen varit en fantastisk sommar, med värme som jag normalt bara föräras med uppe på Mukkunni Hill i Kerala. Att få uppleva den värmen på min gård i Almo har varit en härlig och intressant upplevelse. Jag har trivts!

Det har varit en lugn månad i Almo. Sommargästerna har kommit som vanligt och badstranden ner i Almoånsutlopp har varit livligt frekvenerad av barnfamiljerna. Det är en sån där sommar som barnen kommer att minnas länge, något motsvarande sommaren 1955, som jag fick uppleva i början av mina tonår, och som jag kommer ihåg.

Nu är det augusti och det blir lite mer aktivitet.

Entry filed under: Uncategorized.

Statistik och sommaruppehåll Besök av Varkalavänner

Kommentera

Trackback this post  |  Subscribe to the comments via RSS Feed


augusti 2014
M T O T F L S
« Jun   Sep »
 123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031

