Brobygge över Almoån

2014-08-11 at 09:19 Lämna en kommentar

Idag kommer nytt folk till fritidstugan i Alvik, från Frankrike den här gången.

Innan månaden är slut har det kommit ett par franska gäster till och sedan en familj med italienska gäster. Det är betydligt fler än jag hade förväntat mig, då vi började stuguthyrningen i juni.

Den här gången får jag emellertid betydligt längre väg till stugan än vanligt. Idag börjar nämligen byggnationen av den nya landsvägsbron över Almoån. Det är nu två år sedan bron spolades bort av regnmassor efter ett rejält skyfall.

Istället för tre km får jag under de närmaste tre veckorna köra 14 km för att ta mig dit.

Entry filed under: Uncategorized.

Tjuvstart i manskören Vägskyltningen förbi Almoån

Kommentera

Trackback this post  |  Subscribe to the comments via RSS Feed


augusti 2014
M T O T F L S
« Jun   Sep »
 123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031

