Cykeltur Siljan runt

2014-08-25 at 04:17 Lämna en kommentar

Siljan runt var en uppskattad cykelfärd för mitt inbjudna cykelgäng från Stockholm.

Senast vi cyklade tillsammans var från Prag till Passau för drygt två år sedan. Nu var det en kortare tur som gällde. Jag hade allför ont i min rygg för att ställa upp, så jag fick serva de fyra stockholmarna.

Istället ställde min gode granne Johnny upp och ledsagade besökarna på rätta vägar runt vår vackra sjö. Fjorton mil på två dagar är egentligen ett ganska lugnt tempo, men jag fick ändå anledning att rycka in och plocka upp två av deltagarna i Rättvik. De som såg oberörda ut vid återkomsten var bara Johnny och den enda kvinnan Charlotte. De övriga blev tvungna att ta i lite mera. Siljan behagade emellertid våra gäster.

Sedan fortsatte vi med sommarens sista ladumiddag i mitt uthus. Roland uttryckte det efteråt att ”kvällen i ladan var magisk – den glömmer man nog aldrig!” Alltså en oförglömlig kväll för oss alla.

Entry filed under: Uncategorized.

Siljansnäsöl Sköna eftersommardagar

Kommentera

Trackback this post  |  Subscribe to the comments via RSS Feed


augusti 2014
M T O T F L S
« Jun   Sep »
 123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031

