Sköna eftersommardagar

2014-08-28 at 10:39 Lämna en kommentar

Efter den mycket vackra sommaren tackar vi nu för sköna soliga eftersommardagar.

Visserligen gick den tidiga morgontemperaturen idag ner till fyra plusgrader efter en stjärnklar natt, men då solen stigit upp en bit på himlen känns den desto skönare. Geetha och jag med ett par vänner tog igår lunchen ute i trädgården i det värmande solskenet. Det kändes fint.

Fortfarande håller jag ut i mitt sommarladukontor. Med en motorvärmare mot benen under skrivbordsskivan och en strålvärmare riktad mot ryggen känns det faktiskt riktigt bra, så det tar nog någon vecka till innan jag flyttar datorn in i huset.

Skogarna är nu fulla med goda svampar. Vi har plockat en hel del kremlor, och Sigge kom igår förbi med en riklig skörd av karljohan. Det är nu sköna dagar i skogen för de som lyckas ta sig ut.

I eftermiddag tänker Algot och jag ta oss ut till Israelsbodarna. Det är dags att börja tänka på nästa års fäboddag, och preliminärt kommer vi att hålla nästa fäboddag i början av augusti 2015 i just Israelsbodarna. Det blir faktiskt mitt första besök i dessa gamla fäbodar, som har funnits där sedan åtminstone under 1600-talet, med ett första omnämnande i 1663 års jordebok.

Det blir ett intressant besök i vackert solsken.

Entry filed under: Uncategorized. Tags: .

Cykeltur Siljan runt Landsvägsbron över Almoån öppnas

Kommentera

Trackback this post  |  Subscribe to the comments via RSS Feed


augusti 2014
M T O T F L S
« Jun   Sep »
 123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031

