I Budapest

2014-09-16 at 05:34 Lämna en kommentar

Nu har Geetha och jag säsongsstängt PerNilsgården i Almo, och mina bloggläsare undrar kanske vart jag tagit vägen, efter att jag inte har hört mig på fem dagar.

Jodå, jag sitter och skriver i allsköns ro i centrumområdet i Budapest i Ungern, och det är dags att sköta mina åligganden på datorn igen.

Resan ner gick bra om bara SJ hade skött sina tågtider, men en kvarts försening innebar att vi missade Skavstabussen i Stockholm, och vi tog en taxi dit istället, vilket blev en kraftig extrafördyring.

Ungerska budgetflyget Wizz Air visade sig vara bra att flyga med, och de skötte sig perfekt efter det att betalningarna var gjorda.

Maina mötte på flygplatsen, och vi tog en taxi till vår AirBnB-hyrda bostad, som visade sig vara i skick som förväntat.

Nästa dag var det The International Wine Festival of Budapest, den årliga internationella vinfestivalen i Budapest, http://aborfesztival.hu/borfesztivalprogramok_4 eller http://www.hungarybudapestguide.com/activities/events-and-concerts/wine-festival/. Maina och jag spenderade hela söndagen med att botanisera bland de 5000 vinerna som visades och kunde avsmakas. Det var verkligen fest uppblandad med trevlig folklore av lokala musiker och dansare.

Vår resa har börjat fint och ser väl ut att kunna fortsätta så

Det känns spännande att komma ner till ett land jag inte tidigare har besökt.

 

Entry filed under: Uncategorized. Tags: .

Sista styrelsemötet Mot Brno

Kommentera

Trackback this post  |  Subscribe to the comments via RSS Feed


september 2014
M T O T F L S
« Aug   Okt »
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930  

