Lilla nordostmonsunen

2014-10-17 at 05:27 Lämna en kommentar

Det var en ordentligt regnig natt och morgon.

Det dryper från det lummiga lövverket, och det känns som att vara mitt i monsuntid.

På sätt och vis är det monsun. Under oktober-november kommer den nordostliga ”lilla” monsunen svepande med ibland ganska avsevärda regnmängder, men det är lite för tidigt för att vi nu ska vara inne i den.

Temperaturerna vid min skrivbordsplats invid de helöppna fönstrena har varit ganska dygnsjämn med minimum så här under morgonen 25,5 grader och med ett maximum av 30,5 under eftermiddagarna. Temperaturer jag älskar.

Det är i alla fall behagligt att vara här då det är regntider och strax efter, då jag kan få fröjdas över både sol och grönska. Perioden oktober till december vill jag ogärna missa i Kerala.

Det är ju samtidigt den tid, då det är skönast att vara borta från Sverige.

Entry filed under: Uncategorized.

Förbättrade vägar Varor och tjänster i närområdet

Kommentera

Trackback this post  |  Subscribe to the comments via RSS Feed


oktober 2014
M T O T F L S
« Sep   Nov »
 12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031  

