Varor och tjänster i närområdet

2014-10-18 at 08:33 Lämna en kommentar

Igår gjorde Geetha och jag den första vändan ner på stan

Det tog oss ett halvt dygn med allt det som vi ville fixa och göra. Som vanligt låter vi Yesudas köra oss med sin luftkonditionerade Chevrolet. Det var ett större nöje än tidigare med de fina vägar vi nu har fått. Att använda oss av honom som chaufför under 12 timmar kostade oss 235 kronor inklusive bil, bensin och chaufför. Varför då krångla med egen bil?

För min egen rörlighet har jag ju min Honda Hero motorcykel till förfogande. Med den är jag väldigt lättrörlig, och det är lätt att åka de 1300 metrarna ner på byn och handla.

Ner på byn ja. Malayam börjar mer och mer att likna ett litet samhälle. Utbudet av varor och tjänster öker hela tiden, och det märks ganska frapperande varje gång vi kommer hit för vår vinterperiod.

Det senaste tillskottet är en bankomat. Geetha och jag blev riktigt förvånade, då vi upptäckte den igår. Tidigare nyheter har varit en ny bensinstation, en enkel glassparlör och en modern frisörsalong.

Här ökar utbudet på varor och tjänster i närområdet. Det är en viss skillnad mot utvecklingen hemma i Almo eller vi kanske ska säga Siljansnäs.

Där har man i alla fall återinfört två bussturer om dan under helgerna och sänkt biljettpriset till 25 kronor. I Malayam går bussarna cirka var 10de minut, och de tar oss in till stan för ett par kronor, om vi vill snåla.

Det var emellertid många år sedan jag senast använde mig av det transportmedlet. Det känns bättre med inhyrd bil med egen chaufför.

Entry filed under: Uncategorized. Tags: .

Lilla nordostmonsunen Rejält regn 64 mm

Kommentera

Trackback this post  |  Subscribe to the comments via RSS Feed


oktober 2014
M T O T F L S
« Sep   Nov »
 12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031  

